Das erwartet dich

100% online
ohne Vorbildung
Vorschaubild
teilen

Zusammenfassung

FINCODA, the Framework of Innovation Competencies Development and Assessment helps to define, develop and assess innovation competencies. FINCODA is a 3 years´ project of 15 European higher education and business partners to measure and improve innovativeness in employees and students.The FINCODA project developed a Barometer for measuring innovation competencies. This is a psychometric tool that measures individuals' capacity for innovation.It breaks innovation into 5 core areas and assesses the individual's capacity in each of these areas separately. For an effective work with this Barometer it is important to know how to observe behaviour and to understand the main ideas behind the Barometer. Therefore we offer a special training for improving skills in observing and assessing innovation behaviour. The OER-version of this training is developed with technical and pedagogical support from the experts of the HAW HOOU team. There are three main elements of the FINCODA rater training: The Behaviour Observation Training (BOT) gives you a chance to improve your general observation skills. The Rater Error Training (RET), shows you the most common mistakes people make in behaviour assessment and provides you with strategies how to avoid them. In the Frame of Reference Training (FOR), you will find 9 different training videos that help you to become familiar with the 34 items and the underlying frame of reference of innovation competence used in the FINCODA-Innovation-Assessment-Barometer.

mehr lesen

weniger lesen

Methodik

Beim FINCODA-Rater-Training handelt es sich um ein umfangreiches Online-Angebot, das sich mit dem Themenfeld "Verhaltensbeobachtung und Verhaltensbeurteilung" befasst und insbesondere die Beobachtung innovativen Verhaltens von Menschen einüben bzw. verbessern soll. Hier ist eine Fülle von Aspekten zu beachten, die in diesem Training nicht nur theoretisch sondern auch mit vielen interaktiven Übungen praktisch zu Bewusstsein gebracht werden sollen. Durch häufige systematische Methodenwechsel sollen die Lernenden motiviert werden, das Training konsequent zu durchlaufen. Dies ist besonders wichtig, da das umfangreiche Training zumeist individuell absolviert wird und daher einer möglichst anregende Ansprache bedarf. Daher werden Informationseinheiten eingebettet in verschiedene multimediale Umgebungen; beispielsweise vom FINCODA-Team konzipierte, von HAW-Studierenden illustrierte Comics oder vom FINCODA-Team gedrehte Übungsvideos mit anschließenden Aufgaben/ Tests, z.B. Multiple Choice Tests, Wahr/Falsch-Aufgaben. Besonderer Wert wurde hierbei sowohl auf fachliche Erläuterungen als auch auf motivierende Feedbacks gelegt.

mehr lesen

weniger lesen

Lernziele

  • Angemessene Selbsteinschätzung der eigenen allgmeinen Beobachtungs- und Beurteilungsfähigkeiten.
  • Kenntnis und Verständnis der häufigsten Beobachtungsfehler sowie Einüben von Strategien zur Fehlervermeidung.
  • Anwendung des Erlernten im Kontext innovativen Verhaltens mit Hilfe eines im FINCODA-Projekt entwickelten psychometrischen Messinstruments, dem FINCODA-Barometer.

mehr lesen

weniger lesen

Nähere Informationen

Veröffentlicht am

August 14, 2019

Sprachen

Englisch

Autor*innen

Helmut Helker

Christiane Stange

LRMI Metadaten

Anzeigen

teilen
externes Angebot besuchen

Mehr Lernangebote

Lernangebot
Sustainable Energy for Small Island Development States - Policy-maker edition
Small Islands Developing States (SIDS) still face distinctive challenges to ensure sustainable livelihoods for their current population as well as future generations. One of these challenges relates to energy – the access to affordable, clean energy, the reliable supply of sustainable energy and the efficient use of energy – as expressed also in the Sustainable Development Goal #7 Despite a large potential for the production of renewable energy, the availability and cost-effectiveness of existing technologies, many SIDS still show a heavy reliance on fossil fuels to meet their energy demands. Besides a lack of skilled human resources that constrains the implementation of sustainable energy technologies for SIDS, there is a need for well-formulated policies, regulations and standards in the energy sector. Here, policy-makers play a key role in fostering the transition towards a higher share of sustainable energy in curent energy regimes. Our online course “Sustainable Energy for SIDS (policy-maker edition)” seeks to inspire you to explore and assess the opportunities that renewable and sustainable energy-efficient energy technologies offer for SIDS. This course will help you to think carefully and critically about current energy systems, energy use, and energy policies. It illustrates through practical examples how policy-making and the implementation of appropriate technologies may greatly improve energy access, energy security and energy efficiency in SIDS.
Lernangebot
Making of RUVIVAL
Learn how the RUVIVAL team creates learning elements, different tools and materials to create a comprehensive online learning experience.
Lernangebot
Living Terraces
Terraces control erosion and build soil.